vuurdoop - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van henk en lieke heuvel - WaarBenJij.nu vuurdoop - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van henk en lieke heuvel - WaarBenJij.nu

vuurdoop

Door: lieke

Blijf op de hoogte en volg henk en lieke

28 Juli 2008 | Hongarije, Csemő

hallo nederland,
weer even geleden dat jullie iets van ons hebben gehoord, maar alles gaat hier goed.
we zijn een beetje vacantie aan het houden met milan, maar onze bezigheden gaan ook gewoon door.
Onze verblijfsvergunning is binnen en een week later ook ons adreslkaartje, dit zijn de twee vergunningen waarmee we alles kunnen regelen. over anderhalve week gaan we de tekeningen inleveren bij de architect van de gemeen te om zo de aanvraag voor de campingvergunning in gang te kunnen zetten, we hebben hierbij huép van een tolk en bemiddelaar vanuit deze gemeente want ons kent ons, dus we gaan ervoor.
we hebben inmiddels ook onze eerste gasten in de b&b gehad dus de vuurdoop is geweest, we zijn in de running.
Deze week moeten we nog een keer naar budapest om ons OEPS kaartje te halen, dit is een internationaal verzekeringskaartje, waarmee je dus je ziektekostrenverzekerijng kunt regelen, ach we gaan natuurlijk ook gewoon lekker een terasje pikken in budapest.
alles gaat dus nog steeds volgens planning, ookm de papieren van de auto voor een hongaarskenteken zitten in de ambtelijke molen, dus dat loopt ook.
We genieten dus gewoon verder van ons avontuur, dus maken jullie je maar geen zorgen over ons.
groetjes, hebnk, lieke en milan

• 29 Juli 2008 - 22:01

Marjolein:

Hoi Luitjes,
    Nou ziet er naar uit dat alle burocratie dingen goed gaan komen daar. Waren je B&B gasten bekenden of niet ??? En hoe was de reactie op een en ander van deze eerste gasten ? Hebben morgen dan eindelijke !!! oplevering van de Raadhuisstraat. En Milan is het nog gelukt met het "kippenhok"?

Groetjes maar weer

• 03 Augustus 2008 - 18:50

Ma :

Hoi allemaal,

Fijn dat alles gaat draaien nu, en de vergunningen straks binnen zijn! Ik kijk met heel veel plezier (lees angst) uit naar mijn eerste vliegreis.
    Ben net terug van vakantie in Duitsland met Helma, met de bus!!
    Heel veel groetjes voor jullie alledrie, en ook van pa en Rinske.

Nasdrovja! (dat kennen ze in Hongarije vast ook, toch? )

henk en lieke

Hallo allemaal, Wij gaan het grote avontuur aan. Jazeker emigreren naar Hongarije. Via deze weblog ga ik jullie op de hoogte houden van ons wel en wee in de komende periode. Veel leesplezier en ik hoop gezellig veel reacties te krijgen in het gastenboek. Groetjes: Henk en Lieke

Actief sinds 05 Mei 2008